سروش و سروینسروش و سروین، تا این لحظه: 15 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

سروش و سروین دوقلوهای نازنینم

روزگار تحصیل در مقطع پیش دبستانی

1392/9/18 21:24
نویسنده : مامان
1,038 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها حسابی مشغول نوشتن مشق شبم. البته اسمش رو بذارم دیکته ی شب بهتره چون هر شب آقا سروش باید شرح اتفاقاتی که در مدرسه اش گذشته رو برام بگه و من مثل یه بچه ی خوب تند تند بنویسم. البته یه یادگاری کامل از این روزها بصورت مکتوب و کاملا رسمی براش باقی می مونه که این خودش اتفاق خوب و قشنگیه.

از طرفی مقارن با هفته ی کتاب و کتاب خوانی و در جهت ایجاد و ارتقاء سطح فرهنگ کتابخوانی در منزل، از طرف مدرسه کتابی با عنوان "الفبای زندگی برای کودکان" با یه پرسش نامه ی ١٠ سوالی به دستم دادن که تا هفته ی آینده جواب سوالات رو بنویسم برای تصحیح به مدرسه بفرستم. کلافه این هم از کوییزم.اوه  

البته از اونجایی که من مامان ساعی و کوشایی هستم همین امروز خوندمش و سوالاتم جواب دادم و آماده ی تحویله.نیشخندو باز هم از حق نگذریم کتاب مفیدی بود.

نمی دونم من اسمم دانش آموزه یا این فسقلیا...

 خلاصه که رسما سر کارم. حالا دیگه از خرید راه و نیم راه برای مدرسه ی سروین نگم بهتره که کاغذ سمباده و جایزه برای بچه ها و پولک و ......

 

 چندروز پیش بابا سعید در حال آموزش مفاهیم ریاضی به بچه ها سوال های ملموس برای سروین طرح می کرد:

(قبلش بگم که چند روز پیش که داشتم اتاق بازی رو جمع می کردم و یکی تو سر خودم می زدم یکی تو سر عروسکای بی جا و مکان، تصمیم گرفتم برای اینکه از شر این حجم از عروسک ها رها بشم یه سری شون رو رد کنم بیرون، ولی خوب سروین مانند عقابی هوشیار ناظر جمع کردن من بود و راه گریزی از دستش نبود که یکهو فکری به ذهنم رسید و با کلی زبون های جوراجور سروین رو راضی کردم که دو سه تا از عروسکاشو بده به بچه های نیازمند)

حالا سوال بابا سعید از سروین:

سروین اگه تو ٨ تا عروسک داشته باشی و ٥ تا شونو بدی به بچه های نیازمند چند تا عروسک برات می مونه؟ سروین با چشم های گرد شده اومد تو صورت بابا سعید و گفت نمی دم بهشون .

بابا: چرا؟    سروین: آخه فقط ٣ تاش واسه خودم می مونه.....تعجب نمی دونم اسم این حاظر جوابی رو انگیزه ی قوی بذارم یا حضور ذهن بالا!!!!!

بعد از کلی سوال و جواب حالا نوبت طرح سوال توسط سروینه.

بابا اگه ما ٤ تا پنیر داشته باشیم ٥ تا پنیر بدیم به خاله زهرا حالا چند تا پنیر داریم؟

بابا:اینکه نمی شه دخترم

سروین: چرا می شه ، خوب یکیش هم تو یخچاله دیگه. دیدی بلد نبودی جواب بدی... .متفکر دختر تو که از الان اینجوری می پیچونی وای به روزگار ما بعد از این .....

یک هفته بعد.................................................................

       اولین کتابم عرضه شد

در راستای اثبات جابجایی من و سروش بعنوان دانش آموز...

ولی گرامی با سلام

به مناسبت هفته ی کتاب و کتاب خوانی کتاب بسازید

ای خداااااااااااااااااااا کمممممممممممممممممممککلافه

.

.

.

ولی بالاخره ساختیم. عکساش رو هم در اولین فرصت می ذارم. عنوان کتابمون سروش در مدرسه بود که به نویسندگی سروش و مامان و تصویرگری سروش به رشته ی تحریر درآمد. 

یعنی مادر که شدی بجز آشپز سفارشی و معلم و زبان دان اون هم دو زبان زنده ی دنیا بجز زبان مادری و متخصص رایانه و امور الکترونیکی و قصه گو و راننده سرویس و سه چهار تا شغل شریف دیگه که اسم نمی برم ، باید نویسنده هم بشی.... بله. خدا سلامتی بده و حوصله ، اینم بچه داری در این عصره دیگه ،کاریشم نمی شه کرد. ٧ آذر ٩٢

عکس های کتاب در ادامه ی مطلب

 

 

کتاب سروش

کتاب سروش

کتاب سروش

کتاب سروش

کتاب سروش

تازه  بابت کتاب و جشنواره ی غذا لوح تقدیر هم گرفتم. یه جورایی مامانای ساعی رو تشویق کردن.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان ایمان جون
28 آبان 92 8:53
ما بیشتر از خود بچه ها فعالیت داریم واقعا خسته نباشیم وااااااااااای خدایا چه بامزه بود,چقدر خندیدم خیــــــــــــــــــــــــلی باحال بودددددددددد
مامان
پاسخ
مامان ایمان جون
29 آبان 92 23:30
78951رمز
فروشگاه باتجربه
30 آبان 92 0:07
با عضویت در سایت فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار "باتجربه" از کد تخفیف 20 درصدی کلیه محصولات و ارسال رایگان (برخی مناطق تهران) برخوردار شوید. فروش ویژه شب یلدا از 15 آذرماه با تخفیف ویژه برای اعضای سایت. باتجربه، تجربه تغذیه سالم ، آجیل و خشکبار
مامان مونس
3 آذر 92 20:51
ایشالا خدا دوقلو های گلت و حفظ کنه.به وب فسقلی های تو راه منم یه سری بزنید
مامان
پاسخ
مرسی عزیزم. حتما
مامان مونس
4 آذر 92 16:48
ممنون که سر زدید مامان مهربون
مامان
پاسخ
ریحانه ترجانی
8 آذر 92 20:55
سلام چقدر خوب که لحظات قشنگ این عسلک های ناز رو ثبت میکنید. وقتی بزرگ شن حتما از خوندن اینها لذت میبرن. حتما علاوه بر اینها برای اینده این عسلکها برنامه ریزی هایی هم کردید.من هم یه پیشنهاد دارم. بیمه تامین اتیه برای کوچولوتون. اگر دوست داشتید اطلاعات بیشتر داشته باشید ایمیلی یا تلقنی با من تماس بگیرید. من نمایندگی بیمه دارم اما علاوه بر اون پایان نامه کارشناسی ارشدم هم همین موضوع بوده.. ضمن اینکه به خاطر علاقه دیوانه واری که به بچه ها دارم تمرکز کاریمو رو بچه ها گذاشتم که ایشاله اینده روشن تری براشون رقم بخوره ریحانه ترجانی 09123351180و66927015
مامان محیا
13 آذر 92 8:47
سعیده جون خدا بهت سلامتی بده و حوصله زیاد بعداز شما هم به من بی حوصله هم یه عالمه حوصله و صبررررررر بده. من که دیگه کم اوردم . راستی کتابت که از چاپ اومد بیرون یه چند نسخه ای هم برا ما بفرست .
مامان
پاسخ
آمین. همینطور به شما. حق داری عزیزم. سخت شده. در مورد کتابم حتما اگه به خودم دادن که حداقل یادگاری نگه دارم، رو چِشم.
زهرا عمه سروش
22 آذر 92 16:55
آفرین به مامان هنرمند و با سلیقه اینم چندتا بوس برای دوقلوهای ناز
مامان
پاسخ
مرسی عزیزم
مامان آیدین
26 آذر 92 0:38
سلام خانومی خوبین دختر و پسرت خوبن از طرف آیدین من ببوسشون چه خانوم خوبی هستی همه خاطره هارو مینویسی ماشاللله
مامان
پاسخ
زهرا عمه سروش
29 آذر 92 13:46
یلدا شناسنامه هویت قوم به غارت رفته ماست،قومی که کوروش بزرگش میگفت:"هان ایرانیان،حتی اگر شاد نباشید وظیفه دارید شادی را گرامی دارید و غم را خوار شمارید." یلدا گوارای وجودتان باد.
مامان
پاسخ
بر شما هم عزیز
مامانی ارمیا وروجک
29 آذر 92 17:03
سفیدی برف را برای روحت سرخی انار را برای قلبت شیرینی هندوانه را برای عشقت و بلندی یلدا را برای زندگی قشنگت آرزومندم پیشاپیش یلدا مبارک.
مامان
پاسخ
یلدای شما هم مبارک و به شادی
❤طراح دردونـــه تـــم ❤
22 اسفند 92 18:12
دوست داري لوگو و صفحه ورودي و بالابر وبلاگ و قالب وبلاگ و تقويم رو براي سال نـــو با عکس ني ني تون سفارش بدي ؟ همه و همه با عکس ني ني نازتون ! اگه ني ني گلتون عکس آتليه اي نداره براتون عکس ساده اي که تو خونه ازش ميگيريد رو تبديل به آتليه اي ميکنم .... عزیزم اگه شما هم دوست داري براي سال نو کلي چيزاي قشنگ و قشنگ با عکس کوچولوي دلبندتون داشته باشي حتما بيا پيشم سال نو تحولي نو براي ني ني نازتون همراه با دردونــــه منتظر حضور گرمت هستم تخفيف ويژه نوروزي قيمت ها زير 10 هزار تومن www.testersite.mihanblg.com